Copyright 2017 - Ekip Tiyatrosu

Largo Desolato

Largo Desolato - AfişLargo Desolato, çok boyutlu ve ürkütücü bir baskı mekanizmasının kıskacında ezilen bir aydının (!) kimlik bunalımını gözler önüne serer.

Yoğun beklentilerin, derin bir belirsizliğin, yıpratıcı bir ilgisizliğin ve boğucu bir iletişimsizliğin yıkıcılığı karşısında çaresiz kalan anti-kahramanımız, Felsefe Doktoru Leopold Kopriva, kendi imzasıyla kaleme aldığı bir deneme yazısı yoluyla, faili meçhul olarak kalması arzu edilen bir davanın aydınlanmasını sağlamıştır. Şimdi bu yüzden, kim ya da ne olduklarını tam olarak anlayamadığımız ‘birileri’ tarafından, ne ya da nerede olduğunu bilemediğimiz ‘bir yer’e götürülmekle tehdit edilmektedir. Bunun gerçekleşmemesi için yapması istenen ise bu yazıyı kaleme alan kişinin kendisi olmadığını, aynı isme sahip ‘öteki’ yazarın kendisi ile bir alakasının bulunmadığını, o kişinin bir başka Dr. Leopold Kopriva olduğunu ifade etmesi; başka bir deyişle, söz konusu yazıyı yazdığını inkâr etmesidir. Gerçekte bir başka Dr. Leopold Kopriva bulunmadığından, yapılacak tüm aramalara rağmen böyle bir kişinin bulunması imkânsız olacağından, yazılan deneme hükmünü yitirecek, bu sayede de dava yeniden faili meçhul kalacaktır…

  

 

 

YAZAN: Václav Havel
ÇEVİREN: Ülkü Akbaba & Kemal Boztepe
YÖNETEN: Cem Uslu
DRAMATURG: Ayça Seymen Şimşek
REJİ ASİSTANI: Ayşegül Uraz
ORİJİNAL MÜZİK: Doğa Ebrişim
SAHNE, IŞIK ve KOSTÜM TASARIMI: EKİP
MAKYAJ TASARIMI: Duygu Yetiş
IŞIK KUMANDA: Elif Bilgiç
SES KUMANDA: Engin Aydın
AFİŞ ve BROŞÜR: Duygu Yetiş
TANITIM FİLMİ ve FOTOĞRAF: Erdem Yetiş
"SAHNE ARKASI" FİLMİ: Onat Esenman

OYNAYANLAR

LUSI: Simel Aksünger
ULI: Murat Engiz / Erman Bağrı
BİRİNCİ WENZEL & BİRİNCİ HERİF: Ertürk Erkek
İKİNCİ WENZEL & İKİNCİ HERİF: Sercan Gülbahar
OLBRAM: Halil Babür / Ömer Fırat Köker
SUSANNA: Ayşegül Uraz
DR. LEOPOLD KOPRIVA: Cem Uslu
MARKETA: Duygu Yetiş

 

 

22nd SETKÁNÍ/ENCOUNTER The Marta Award - "Festival Director Award"

XII. Direklerarası Seyirci Ödülleri - "Canlandırmada Bütünlük (Ensemble) Ödülü"

Ekin Yazın Dostları 2011-2012 Tiyatro Sezonu Seçkisi - "En İyi Yönetmen" (Cem Uslu)

 

 

Medyadan...

“EKİP’in ‘Largo Desolato’su, sıra dışı ve heyecan verici bir deneyim yaşatıyor izleyene. ... tiyatromuzda taptaze bir soluk olarak EKİP'e dikkat çekmek isterim.”
Asu Maro / Gazeteci - Eleştirmen

“Güçlü oyunculuklar, yüksek enerji düzeyi, neredeyse koreografik denebilecek bloklama, çarpıcı makyaj ve kostümler seyircinin oyunla ilişkisini hep taze tutarak, kolayca sıkıcı olabilecek bu zor oyunu ilginç ve son derece izlenir kılıyor. ... ‘Largo Desolato’, özenli, detaylı, yaratıcı, gayet başarılı bir prodüksiyon.”
Zeynep Aksoy / Eleştirmen

“İstanbul’da tiyatro yapmaya girişmiş gençler bu oyunu izleyip tiyatronun işlevselliği üzerine düşünce üretmeye girişip aralarında tartışabilmeli...”
M. Sadık Aslankara / Eleştirmen

“EKİP Tiyatrosu bir yıl içinde çok önemli bir yol almış. Bundan sonra da böyle gideceğine eminim... Yani bu oyunla birlikte yeni bir tiyatro doğduğunu müjdeliyorlar bize...”
Ferhat Uludere / Eleştirmen - Yazar

“... capcanlı ve her yönleriyle yüzde yüz ‘tiyatro’ kokan EKİP grubunu ‘kazandık’. Bu son sözcüğü kullanmamın nedeni, bu topluluğun Türk tiyatrosu için kanımca gerçekten büyük bir kazanım vadetmesidir.
... Václav Havel’in ‘Largo Desolato’sunu öylesine başarılı ve -en önemlisi- kendilerine özgü bir şekilde sahneliyorlar ki, bunu hakkıyla anlatıp irdelemek, başlı başına bir “eleştiri tezi” olarak yazılabilir.
... ve bundan öte bu yorumu, bu performansı her konservatuvar öğrencisinin ders malzemesi olarak izlemesi/tartışması/yorumlaması gerekir ...”
Robert Schild / Eleştirmen - Yazar

‎"Son söz: EKİP Tiyatrosu, 'Largo Desolato' ile hiç kuşkum yok bu sezon coşkuyla alkışlanacak oyunlar arasına adını kazıyor."
Üstün Akmen / Eleştirmen - Yazar

“Seyirciyi sarmalayan sahne düzeni, aksiyonu bol rejisi ve gerilimli müziği sayesinde oyun, derdini sonlara doğru artarak açık ediyor. ... İkinci Dünya Savaşı döneminde, dünyanın içine düştüğü saçma ve umutsuz çağın ürünü olan absürd tiyatro akımına dahil bu oyunu sindirmek için, Türkiye’nin ne kadar ‘saçma’ bir dönemden geçtiğini akılda tutmak yeterli...”
Bahar Çuhadar / Gazeteci - Eleştirmen

"Seyirciye müthiş bir görsel seyir keyfi yaşattığı gibi aklını da çalıştırmasını sağlayan; sezonun en yenilikçi, en bağımsız, en cesaretli, en eğlenceli ve en bilmeceli oyunlarından biri..."
Mehmet K. Özel / Eleştirmen

“... EKİP Tiyatrosu, ... varmak istediği yere sağlam adımlarla yürüyen bir tiyatro oluşumu. Matematiği oldukça iyi çözülmüş, sezonun en çarpıcı oyunlarından biri olan Largo Desolato da bunun başarılı bir örneği... Gidiniz, etkisinde kalınız.”
Gülin Dede Tekin / Eleştirmen

“... EKİP’in ‘Largo Desolato’sunda kullanılan sahne dili, oyunculuğundan makyaja, sahne tasarımından ışığa, efektlere kadar her şeyiyle, reaksiyonu seyirciye de (topluma da) doğrultmaktadır. ... İşte tam da bu nedenle yönetmen Cem Uslu’nun kullandığı semiyoloji ‘Largo Desolato’yu, Dr. Leopold’ün ‘ben böyle yaşayamam’ haykırışlarını seyircinin hafızasına kazıyan, öte yandan baskı sisteminin bir parçası olup olmadığımızı sorgulatan samimi bir tiyatro örneği haline getirmiştir.”
M. Melih Korukçu / Akademisyen - Eleştirmen

“Anti-kahraman Leopold Kopriva’nın sessiz çığlığının tanığı olmak ve en önemlisi sadece iyi tiyatro ve kıvamında oyunculuklar izlemek için, EKİP’i bu sezonun en’leri arasına alıp, ajandaya ekliyoruz.”
Betül Memiş / Gazeteci - Eleştirmen

“Bu, kapkara bir güldürü olarak çok doğru yorumlanmış ve çok iyi oynanmış prodüksiyonda EKİP olarak dekor, kostüm, ışık çalışmalarının ve olağanüstü makyaj tasarımının oyunun başarısına katkısı büyük.”
Erdoğan Mitrani / Eleştirmen

“EKİP, ikinci oyunları ile somut düşünülmüş, düzenli ve özenli bir açık uygulama ile seyirci karşısına çıkıyor. EKİP, gerek repertuarı gerekse de oyun düzeni ve sahneleme olarak ileriye dönük umut vaat eden kolektif bir topluluk, umarım bu anlayış daha da gelişir ve tiyatro hareketi içinde uzun süre varlığını sürdürür.”
Metin Boran / Akademisyen - Eleştirmen

 

 

Süre: 2 Perde. Ara dâhil 110 dakika.

İlk Gösteri: 14 Nisan 2011, Haliç Üniversitesi Konservatuvarı Tiyatro Bölümü.

İlk Ücretli Gösteri: 4 Ekim 2011, The Club

Teşekkür ederiz:

Hasan Şahintürk, Haliç Üniversitesi Konservatuvarı Tiyatro Bölümü, Katharina Weithaler, SahneHâl, Talimhane Tiyatrosu, Mehmet Ergen, Sultan Ertuğrul, Çatı Grafik / Veysel İpek, Mehmet Çiftçi, Öner Serkan Şimşek, Erdinç Bağrı, Sinem Uslu, İnci Cemile Öztiryaki, Engin Erkek, Onat Esenman, Betül Körükmez, Fatih Doğan, Hüseyin Sevgi, Mustafa Köksalan.